همیشه حس خاصی به فینال جام جهانی 1974 دارم. البته خودم 5 سال بعد از این فینال به دنیا آمدم اما از وقتی که یادم هست، پدربزرگم که یک فوتبالی و یک طرفدار آلمان دو آتیشه بود، به عنوان یکی از تماشاگران فینال جام جهانی آلمان همیشه از آن بازی برایم تعریف می‌کرد و از باران شدیدی که صبح فینال در مونیخ باریدن گرفت .
کد خبر: ۱۳۷۲۳۹۱
نویسنده رضا پورعالی - ورزش
تعداد بازدید : 31

فینال جام‌ جهانی ‌۱۹۷۴ آلمان را باید یکی از خاطره‌انگیزترین فینال‌های ادوار جام‌های‌جهانی دانست. هلند با سیستم « توتال فوتبال » خود و با ستاره‌ای همچون یوهان کرایف در آن روزها شناخته می‌شد و آلمانی‌ها هم به داشتن ستاره‌هایی چون گرد مولر و فرانس بکن‌باوئر می‌بالیدند.

فینال 74 اولین فینال جام جهانی بود که داور بدر آن اعلام ضربه پنالتی کرد. دقیقه 2 برای هلند با گل یوهان نیسکنز و دقیقه 25 برای آلمان با گل پل برایتنر.

در آخرین دقایق نیمه اول نیز گرد مولر گل قهرمانی آلمان را به ثمر رساند که این آخرین گل ملی او بود، زیرا بعد از این تورنمنت از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

آلمان‌ها بعد از قهرمانی در مسابقات یورو ۱۹۷۲، توانستند قهرمان جام جهانی شوند و اولین تیمی بودند که چنین رکوردی را به دست می‌آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها